Porträttet

Zebaztian Viklund-Näslund





Ålder
6

Bor
Bygatan 11, Kramfors

Familj
Mamma Kicki, Pappa Pelle, Lillebror Putte, och katten Zally

Sysselsättning
Navelpetare, skolelev i Hajens förskoleklass, blivande skoterproffs

Intressen
Spela XBOX360, åka bob, åka skoter, leka i snön, vara med kompisar. Rocka fett med mamma.

Bästa semesterresan
Leksand Sommarland, med mina bästa grannar Johannes och Jonatan. Jag älskar att leka hemma på semestern med min bästa kompis Markus Heinelä.

Om jag fick vara en historisk person skulle jag välja
Daniel Bodin, eller nån i Ruff Riders. Men dem lever ju....  Min mammas mormor säger mamma var en cool tant.

Talang jag skulle vilja ha
Åka skoter fort och kunna köra på bakrullen som pappa.


Mitt tidigaste minne
När jag badade med min kompis Kim från Umeå på Pite Havsbad. Iskallt.

Hur vill du utveckla din hembygd?
Bygga en skateramp och ha mer saker att göra, t.ex köra BMX på ramp eller skateboard. Ett ställe där alla barn kan vara även om man är 6 år eller 15 år.

Det här visste du inte om honom/henne
Jag sjunger bra och när jag var liten använde jag ordet google för att jag ville söka nåt. Jag bodde i Umeå med min mamma innan jag flyttade till Kramfors och har min mormor och morfar i Storuman. Vi är smålappar allihopa.
Jag älskar att äta nege....nä, chokladbollar - men det heter faktiskt bara "bullar". Lite lätt förvirrande. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback